[00:01] Dobrý den, poštěl na VSPS, telefonu Demeter Žila, jak vám mohu poradit? [00:04] Dobrý ráno, mluvili jsme včera s Andrým Portnovem. [00:11] Ano, je to můj kolega, ale bude k dispozici za hodinku. [00:16] Jestli pro vás to vyhovuje, tak předám informace a může vám se ozvat. [00:21] Ale chtěla jsem vás zeptat, myslím, že může tam nějak pomoct. [00:25] Ano, povídajte, prosím. [00:26] Ano, ano, mluvila s ním a mám nějakou nabídku od něho a mám to vyřešit. [00:34] Ale mám takovou otázku. Jsem Ukrajina, dostala jsem ZDP, to je zvláštní dlouhodobý pověd. [00:46] A proč potřebuji tu vaši pojišťovní? [00:51] Moje otázka, že já jsem OSVČ do 1. dubna. [00:59] A myslím, že budu to změnit na HPP. [01:04] Jako teoreticky mám to v pláně. [01:08] Chtěla jsem zeptat, myslím, že máte nějaký praxe nebo máte informace o ministrstvě vnitra. [01:16] Jak to můžu zeptat vás? [01:22] Mám nějaký vliv, jestli mám pracu jako OSVČ nebo HPP. [01:28] Jako rozumím teď, že to je nějaký rozdíl. [01:33] A když budu pracovat na HPP a budu mít ten ZDP, [01:39] tak myslím, že nebudu potřebovat komerční pojišťovnu. [01:44] Já byl jsem vděčný za informaci. [01:48] Obvykle to máme v praxi tak, že když například pro klienta je potřeba si dnat to komerční zdravotní pojištění, [01:54] které nabízíme z naší strany, [01:56] provizorů účely například, tak můžeme nabídnout, ano, to komerční zdravotní pojištění. [02:02] Pak po zaměstnaní, nebo pokud například budete mít prostě pracovní smlouvu na HPP, nebo prostě [02:10] budete mít nárok na to veřejné zdravotní pojištění, [02:14] a po získání veřejného zdravotního pojištění, pak budete mít možnost ukončit to [02:19] komerční zdravotní pojištění, které nabízíme, [02:22] a je tam možnost pak obdržet zpět peníze za nevyužité období. [02:28] Aha. [02:30] Takže pokud teď potřebujete to pojištění provizové účely, [02:34] tak obvykle ano. [02:35] Pokud například teď máte platné veřejné zdravotní pojištění, [02:41] jenom radíme upřesnit, jestli v vašem případě bude dostačující jenom doložit [02:46] potvrzení, že teď máte to pojištění, [02:49] nebo jestli je potřeba na základě vašich dokladů [02:53] sjednat to komerční zdravotní pojištění a na jak dlouho. [02:57] A ještě je důležitá otázka, jaký typ. [03:00] Protože pro dlouhodobý pobyt nebo provizové účely [03:03] obvykle je potřeba mít to komplexní zdravotní pojištění [03:06] s limitem v krytě 400 000 €, nebo 10 000 000 €. [03:11] Moje otázka, jestli můžu to mít například na půl roku, [03:16] jako ten kontrakt, a po těm půl roku už skončím [03:22] například jako SVČ, zjišťu pracovat jako HPP, [03:26] a můžu například skončit prácu s vámi a prodloužit [03:33] už ve ZP, protože to je nová informace pro mě [03:40] a chtěla bych to rozhodnout [03:43] a pochopit od začátku korektně. [03:46] Ano, to svět na pojištění můžeme na 6 měsíců [03:51] nebo na jednou délku, neleží prostě na... [03:53] Mám od Ondřeja informace na půl roku a na rok, [03:59] tak chtěla jsem zeptat, je to smysl nebo lepší [04:05] vzít si to na rok, protože to pro mě je taková [04:10] neočekovaná plaťba, když dostáváte ZDP, měli jsme [04:14] jako minimální informace, protože jenom začaly [04:18] dávat to ZDP a bylo jako minimální informace [04:21] co s tím potom a pro pojištění. [04:24] A byla hodně překvapená, ano, ano, ano. [04:28] Tomu rozumím, tomu rozumím. [04:30] No určitě to si dát můžeme i na půl roku, [04:32] jediné jenom radíme, pokud máte možnost [04:36] jenom upřesnit, jestli je to potřeba pak [04:39] předložit to pojištění, které nabízíme [04:42] přímo na ministerstvo vnitra pro výzové účely, [04:44] tak jenom upřesnit, jestli ve vašem případě [04:47] bude dostačující, když sjednáte to komerční [04:49] zdravotní pojištění na šest měsíců. [04:51] Pokud ano, klidně můžete zavolat na infolinku [04:55] ministerstva vnitra, jenom upřesnit, [04:58] jestli bude to dostačující na šest měsíců [05:00] nebo na rok, že je to období obvyklé na to, [05:03] na které se vržizuje vizum, takže jenom [05:07] taková rada, jenom to upřesnit a po upřesnění [05:11] stačí se ozvat, že například bude dostačující [05:14] sjedná to pojištění na půl roku nebo na rok [05:17] nebo možná na jinou dobu a rádi vám pomůžeme. [05:20] Protože myslím, že oni chtějí jako být [05:24] maximálno, jak to můžu říct češtině, [05:29] rozumět, že jsem takový člověk, kterému [05:34] můžeme věřit, jako jestli bude rok, tak [05:37] bude jako nejklidně, já nevím, jak to může, [05:42] protože půl roku, ale to zavolám jim. [05:47] No to radši zkuste zavolat, jenom upřesnit, [05:51] že prostě je pro vás důležité vědět, [05:54] na jak dlouho je potřeba mít to komerční [05:57] zdravotní pojištění, na půl roku nebo na rok. [06:00] Protože je to potřeba pro vizové účely, [06:02] tak ta délka pojištění obvykle má vliv [06:07] s tím vizovým procesem, že když to se [06:11] vyržizujete například na rok, obvykle [06:13] je potřeba mít i to pojištění na rok. [06:15] Ale to radíme vždycky upřesnit. [06:16] Ano, ano, ano, rozumím, protože předtím [06:19] měla jsem tu vizu a dělala jedenkrát na rok, [06:23] a mám teď už ten povolený k pobytu do roku 2030. [06:29] Tak já nevím, to je maximálně na rok u vás, ano? [06:37] Ne, maximálně na pět let můžeme sjednat. [06:40] Ale myslím, že na pět let to bude ta cena jako [06:45] nereální. [06:47] No, rozumím, ale co se týče, co se týče délky, [06:52] kvůli tomu radíme jenom zjistit, jestli například [06:56] bude dostačující, když to například sjednáte na rok, [06:59] a pak prostě každý rok budete prodloužovat, [07:03] nebo pokud, nebo pokud budete mít to vržené zdravotní [07:06] pojištění, tak pak na ministerstvo vnitra, pak prostě [07:09] přidáte potvrzení, že máte to platné vržené zdravotní [07:13] pojištění. Ale teď zkuste jenom zjistit, jestli [07:16] bude dostačující sjednat na půl roku, na rok, a pak [07:21] můžete se ozvat, nebo můžeme zavolat my, nebo předám [07:24] kolegovi informace, a on vás pak bude později kontaktovat, [07:27] například dnes později, nebo zítra. [07:31] OK. Tak můžete, prosím, předat tam Andrii informaci, že [07:37] mám takový, takovou otázku, protože nechtěla jsem volat jim [07:41] dvakrát, a jestli bude možné, abych to zavolal mě dvakrát. [07:43] Dobře, já to předám. On má moje telefonočíslo a můj e-mail, [07:52] on má Natalia Forostovec. Ano, to vidím, to vidím v našem [07:56] systému, takže poznáme nám informaci v našem systému, [08:00] předám informace kolegovi, a on vás pak bude kontaktovat. [08:05] Děkuju. Můžu vám zavolat dnes, ano? Ještě když bude k [08:09] gospodici. A jako, to bude jako super, jak nejlepší, protože [08:14] potřebuji to vyřešit jako včera. Rozumím. Dobře, tak [08:19] poprosím vás očekávajte na kontakt z naší strany, takže [08:25] kolega se ozve a rádi vám pomůžeme se správným postupem. [08:30] Ano, ano, děkuji moc za pochopení a za informaci. Děkuji. [08:35] Je to v pořádku, děkuji vám taky za vaš čas a přeji vám [08:38] krásný den. Na shledanou. Na shledanou.